«21» червня 2024 року
1. Вид та назва регуляторного акта, результативність якого відстежується, дата його прийняття та номер
Постанова Кабінету Міністрів України від 07 червня 2017 року № 393 «Про внесення змін до переліку обставин, що свідчать про наявність загрози виникнення або накопичення податкового боргу, і доказів існування таких обставин» (далі – постанова).
2. Назва виконавця заходів з відстеження
Державна податкова служба України (Департамент по роботі з податковим боргом).
3. Цілі прийняття акта
Метою прийняття регуляторного акта було приведення постанови Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1235 «Про затвердження переліку обставин, що свідчать про наявність загрози виникнення або накопичення податкового боргу, і доказів існування таких обставин» у відповідність до вимог Закону України від 21 грудня 2016 року № 1797-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні».
Зокрема у розділі І Переліку обставин, що свідчать про наявність загрози виникнення або накопичення податкового боргу, і доказів існування таких обставин уточнено найменування органів, уповноважених на надання розстрочення та відстрочення, у зв’язку з адміністративною реформою органів ДФС, а в розділі ІІ цього Переліку – визначення форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили) та назву документа, що підтверджує факт настання (існування) зазначених обставин, які викладені відповідно до статті 141 Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні».
4. Строк виконання заходів з відстеження
З 01.06.2024 по 15.06.2024.
5. Тип відстеження
Періодичне.
6. Методи одержання результатів відстеження
Відстеження результативності зазначеного регуляторного акта здійснювалося шляхом аналізу якісних та кількісних показників.
7. Дані та припущення, на основі яких відстежувалася результативність, а також способи одержання даних
Відстеження результативності постанови здійснювалося на основі статистичних даних.
Результативність регуляторного акта відстежувалася за зведеною інформацією про суми зборів і надходжень платежів та податків ДПС станом на 01.01.2023 та 01.01.2024.
8. Кількісні та якісні значення показників результативності акта
Розмір надходжень до бюджету
| За даними Державної казначейської служби України органами Державної податкової служби України забезпечено фактичні надходження податків і зборів (обов’язкових платежів) до Зведеного бюджету України станом на 01.01.2023 – 1 091 417,8 млн грн, на 01.01.2024 – 1 213 581,9 млн гривень |
Кількість суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія акта | Дія акта поширюється на всіх суб’єктів господарювання (на юридичних та фізичних осіб – підприємців), які звертаються до контролюючого органу із заявою про розстрочення / відстрочення податкового боргу / грошових зобов’язань |
Час та кошти, витрачені суб’єктами підприємницької діяльності на реалізацію регуляторного акта | Реалізація постанови не потребує додаткових матеріальних та інших витрат суб’єктів господарювання. Витрати часу на пошук регуляторного акта та ознайомлення з його текстом становитимуть близько 4 хвилин з огляду на те, що для ознайомлення з текстом стандартного аркуша формату А-4 необхідно 2 хвилини, а текст акта має 2 сторінки |
Рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб
| Високий. Постанову опубліковано: в Офіційному віснику України, 2017, № 48 (20.06.2017), ст. 29; на офіційному вебпорталі Верховної Ради України (www.rada.gov.ua); на офіційному вебпорталі ДПС (www.tax.gov.ua); на сторінці Інформаційно-аналітичного центру «ЛІГА» (www.ligazakon.ua) |
9. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей
Затвердження постанови забезпечило приведення у відповідність до вимог чинного законодавства та умов сьогодення переліку обставин, що свідчать про наявність загрози виникнення або накопичення податкового боргу, і доказів існування таких обставин, за наявності яких платник податків звертається до контролюючого органу за розстроченням / відстроченням грошових зобов’язань / податкового боргу.
Таким чином, оцінювання результативності постанови свідчить про досягнення високого рівня визначених цілей та про необхідність і доцільність існування такої постанови надалі.
В. о. Голови Державної податкової
служби України Тетяна КІРІЄНКО