1. Вид та назва регуляторного акта, результативність якого відстежується, дата його прийняття та номер
Постанова Кабінету Міністрів України від 18 серпня 2017 року № 618 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1231» (далі – постанова).
2. Назва виконавця заходів з відстеження
Державна податкова служба України (Департамент по роботі з податковим боргом).
3. Цілі прийняття акта
Прийняття постанови зумовлено необхідністю узгодження положень Порядку списання непогашених грошових зобов’язань або податкового боргу після ліквідації платника податків, не пов’язаної з банкрутством, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1231, із вимогами Закону України від 21 грудня 2016 року № 1797‑VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» (зі змінами) та Закону України від 15 травня 2003 року № 755-VII «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» (у редакції Закону України від 26 листопада 2015 року № 835-VIII).
Постанову розроблено з метою актуалізації положень підзаконного акта у зв’язку з:
адміністративною реформою органів ДФС, згідно з якою уточнено найменування органів, на які покладено повноваження щодо списання непогашених грошових зобов’язань та/або податкового боргу після ліквідації платника податків, не пов’язаної з банкрутством, у разі недостатності в нього майна;
лібералізацією процедури державної реєстрації припинення в результаті ліквідації та запровадженням взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів, згідно з якими оновлено перелік документів (відомостей, інформації), що підтверджують ліквідацію;
актуалізацією у зв’язку із зазначеним, форми рішення про списання безнадійного податкового боргу.
4. Строк виконання заходів з відстеження
З 01.08.2024 по 15.08.2024.
5. Тип відстеження
Періодичне.
6. Методи одержання результатів відстеження
Відстеження результативності зазначеного регуляторного акта здійснювалося шляхом аналізу якісних і кількісних показників.
7. Дані та припущення, на основі яких відстежувалася результативність, а також способи одержання даних
Відстеження результативності постанови здійснювалося на основі статистичних даних.
Результативність регуляторного акта відстежувалася за інформацією щодо надходжень податків і зборів, платежів контроль за справлянням яких покладено на органи ДПС, на 01.01.2023 та 01.01.2024.
8. Кількісні та якісні значення показників результативності акта
Розмір надходжень до бюджету | За даними Державної казначейської служби України, Державною податковою службою України забезпечено фактичних надходжень податків і зборів (обов’язкових платежів) до Зведеного бюджету України на 01.01.2023 – 1 091 417,8 млн грн, а на 01.01.2024 – 1 213 581,9 млн гривень |
Кількість суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія акта | Дія акта поширюється як на юридичних, так і на фізичних осіб, у яких внаслідок ліквідації залишаються непогашеними грошові зобов’язання та/або податковий борг. Згідно зі звітом «Про стан обліку платників» (форма № 1-ОПЗ) кількість основних платників податків, які не перебувають в процесі припинення, становить на 01.01.2023 – 3 393 273 особи, а на 01.01.2024 – 3 524 738 осіб |
Час та кошти, витрачені суб’єктами підприємницької діяльності на реалізацію регуляторного акта | Реалізація постанови не потребує додаткових матеріальних та інших витрат суб’єктів господарювання. Витрати часу на пошук регуляторного акта й ознайомлення з його текстом становитимуть близько 8 хвилин, з огляду на те, що для ознайомлення з текстом стандартного аркуша формату А4 необхідно 2 хвилини, а текст акта займає 4 сторінки |
Рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб | Високий. Постанову опубліковано в Офіційному віснику України, 2017, № 69 (05.09.2017), ст. 2080; на офіційному вебпорталі Верховної Ради України (www.rada.gov.ua); на вебпорталі ДПС (www.tax.gov.ua); на сторінці Інформаційно-аналітичного центру «ЛІГА» (www.ligazakon.ua) |
9. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей
Прийняття постанови забезпечило узгодження положень Порядку списання непогашених грошових зобов’язань або податкового боргу після ліквідації платника податків, не пов’язаної з банкрутством, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1231, із вимогами чинного законодавства України та умовами сьогодення (зокрема, щодо актуалізації переліку документів, на підставі яких здійснюється списання, найменування органів, на які покладено відповідні повноваження, форми рішення про списання безнадійного податкового боргу тощо).
Отже, оцінювання результативності постанови свідчить про досягнення високого рівня визначених цілей та про необхідність і доцільність подальшої дії такої постанови.
В. о. Голови Державної податкової
служби України Тетяна КІРІЄНКО