ЗАТВЕРДЖУЮ
В. о. Голови Державної податкової
служби України
_____________ Євген ОЛЕЙНІКОВ
«26» серпня 2021 р.
ХАРТІЯ ПОДАТКОВОГО АУДИТУ
ДЕРЖАВНОЇ ПОДАТКОВОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ
Мета Хартії податкового аудиту
Забезпечення транспарентності у взаємовідносинах підрозділів податкового аудиту ДПС та її територіальних підрозділів (далі – підрозділи податкового аудиту) з платниками податків під час організації, проведення та реалізації матеріалів перевірок.
Основні принципи
Підрозділи податкового аудиту у своїй діяльності керуються нормами законодавчих актів, у т. ч. Конституцією України та Податковим кодексом України (далі – Кодекс), актами Міністерства фінансів України та власними розпорядчими документами Державної податкової служби України.
У своїй діяльності підрозділи податкового аудиту дотримуються принципів:
доброчесності та відкритості;
компетентності, незалежності та об’єктивності;
діяльності виключно в межах повноважень;
дієвого спілкування з платниками податків;
своєчасності залучення платників до спілкування;
ефективності роботи.
Взаємодія з платниками податків
Під час взаємодії з платниками податків підрозділи податкового аудиту відповідно до норм Кодексу забезпечують своєчасність та повноту надання і отримання інформації, що стосується:
дослідження податкової інформації, яка знаходиться в підрозділах податкового аудиту (направлення платнику повністю сформованих запитів, своєчасність опрацювання отриманої інформації та наданого документального підтвердження);
організації перевірки (виду перевірки (документальна, фактична), способу проведення перевірки (виїзна, невиїзна), мети перевірки, підстави для її проведення, тривалості перевірки, періоду діяльності, який буде перевірятись);
початку проведення перевірки (у терміни, встановлені Кодексом);
отримання пояснень та документального підтвердження задекларованих показників з питань перевірки;
питань, які виникають під час проведення перевірки;
питань, що мають бути основою для висновків перевірки;
проведення робочої зустрічі з платником під час проведення перевірки з метою врегулювання спірних (неоднозначних) питань;
оформлення матеріалів перевірки (в тому числі вручення їх платнику податків);
розгляду заперечень на акт перевірки (запрошення платника на розгляд заперечення, розгляд комісією з розгляду заперечень наданих платником пояснень та їх документального підтвердження, призначення у разі необхідності на прохання платника додаткової перевірки, направлення висновку за результатами розгляду);
прийняття податкових повідомлень-рішень;
термінів сплати донарахованих грошових зобов’язань та порядку оскарження прийнятих податкових повідомлень-рішень;
супроводження процедури оскарження прийнятих рішень в адміністративному та/або судовому порядках;
розгляду скарг на дії працівників підрозділів податкового аудиту;
роз’яснення норм законодавства з питань контрольно-перевірочної роботи;
обговорення пропозицій щодо внесення змін до законодавства;
ознайомлення платника податків із ризиками несплати податків, що обраховуються контролюючим органом;
надання платнику інформації про його контрагентів в обсягах, дозволених законодавством.
Засоби комунікації, що використовуються під час взаємодії:
електронний кабінет (у т. ч. шляхом надання/отримання стандартного аудиторського файлу (SAF-T UA));
телекомунікаційний зв’язок;
пошта;
живе спілкування.
Очікувані результати
Висока оцінка платниками податків рівня взаємодії та якості проведених перевірок платників податків буде полягати у такому:
відсутність скарг платників податків на дії посадових осіб підрозділів податкового аудиту;
зменшення кількості перевірок платників з незначним ступенем ризику;
збільшення надходжень від самостійної сплати платниками податків, зборів, платежів до бюджетів усіх рівнів.
Відповідальність
Посадові особи підрозділів податкового аудиту, винні у порушенні вимог нормативно-правових та власних розпорядчих актів ДПС при організації та проведенні контрольно-перевірочної роботи, несуть кримінальну, адміністративну, дисциплінарну та цивільно-правову відповідальність відповідно до закону.